ΕΠΙ ΛΕΞΕΙ - Μονάδα Λόγου + Γραφής


Λογοθεραπεία, Μαθησιακές δυσκολίες, Εργοθεραπεία, Ψυχολογική υποστήριξη, Ειδική αγωγή
Αναζήτηση

Εργοθεραπεία

Εργοθεραπεία. Ένα «χέρι» βοηθείας για τα παιδιά.

Εργοθεραπεία θα πει (όπως λέει και η λέξη) θεραπεία μέσα από το έργο.

«Έργο» για τους ενήλικες μπορεί να είναι

α) η εργασία τους,

β) ένα χόμπυ και

γ) οι δραστηριότητες της καθημερινής ζωής (αυτοεξυπηρέτηση).

 

 


«Έργο» για τα παιδιά θεωρούμε κυρίως το παιχνίδι, γιατί μέσα από αυτό μαθαίνουν, μιμούνται, κοινωνικοποιούνται.

Το πρόγραμμα της εργοθεραπείας στοχεύει στην αξιολόγηση και αποκατάσταση τυχόν δυσκολιών του παιδιού στον κινητικό, πνευματικό, συναισθηματικό και επικοινωνιακό τομέα, με τη χρήση δραστηριοτήτων και παιχνιδιών τα οποία ενδείκνυνται για την κάθε δυσκολία. Οι δραστηριότητες αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν πλήθος εκπαιδευτικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών, χειροτεχνίες, πηλό, δράμα, μουσική, αθλητικό παιχνίδι, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού.

Οι δραστηριότητες μπορούν να το βοηθήσουν στην οργάνωση της σκέψης, της μνήμης και τη συγκέντρωση της προσοχής. Επίσης στην κρίση, τη φαντασία και την έκφραση.

Όταν υπάρχουν κινητικές δυσκολίες, η βελτίωση της κινητικότητας (ισορροπία, συντονισμός κα) και των δεξιοτήτων (λαβή μολυβιού ή άλλων αντικειμένων και επεξεργασία τους) του παιδιού, το βοηθά:

  • να παίζει πιο ανεξάρτητο άρα και να μαθαίνει περισσότερα, ενώ συγχρόνως
  • το βοηθά έμπρακτα στην αυτοϋπηρέτηση και την ανεξαρτητοποίηση στην καθημερινή του ζωή (ανάλογα με την ηλικία: αυτονομία στο φαγητό, ντύσιμο, πλύσιμό του κα).

Στάδια της ανάπτυξης (με βάση την ηλικία) για να καταλάβετε μόνοι σας αν το παιδί σας έχει δυσκολίες σε κάποιους τομείς / αν χρειάζεται αξιολόγηση ή βοήθεια από ειδικούς:

12 μήνες
  • κρατά τον κύβο με ώριμο τρόπο (με τον αντίχειρα και τον δείκτη),
  • μπορεί να πιάσει χάπι με τις άκρες του αντίχειρα και του δείκτη,
  • λέει 2-3 λέξεις με έννοια
  • περπατά όταν το κρατούν από το ένα χέρι
  • πετά αντικείμενα στο πάτωμα.
2 χρονών
  • Τρέχει, κλωτσά μπάλα, σκύβει χωρίς να πέφτει
  • χτίζει πύργο με 6-7 κύβους, γυρίζει το πόμολο της πόρτας
  • Τρώει μόνο του με το κουτάλι, Βάζει και βγάζει κάλτσες και παπούτσια
  • Μιμείται με το μολύβι κάθετες και κυκλικές γραμμές
  • Συνδυάζει 2-3 λέξεις αυθόρμητα, δείχνει 4 μέρη του σώματος
  • Ειδοποιεί τη μητέρα όταν θέλει να ουρήσει - συνήθως είναι στεγνό την ημέρα και τη νύχτα
3 χρονών
  • Ντύνεται και γδύνεται μόνο του εκτός από τα κορδόνια των παπουτσιών,
  • Χτιζει πύργο με 9 τουβλάκια. Μιμείται τη γέφυρα.
  • Μιμείται σταυρό με μολύβι (που φτιάξατε μπροστά του), αντιγράφει κύκλο που υπάρχει.
  • Ονομάζει 8 εικόνες
4 χρόνων
  • Πετά, πιάνει, κλωτσά μπάλα,
  • Στέκεται 3-5 δευτερόλεπτα στο ένα πόδι (στο καλό πόδι του συνήθως),
  • Ζωγραφίζει άνθρωπο με: κεφάλι, σώμα, πόδια (πιθανόν χέρια και δάκτυλα)
  • Μετρά ως το 20 κατανοεί ως το 4-5, κρατά το μολύβι όπως οι μεγάλοι
  • Μιλά καλά, και διηγείται πρόσφατα γεγονότα και εμπειρίες
5 χρόνων
  • Περπατά πάνω σε στενή ευθεία, στέκεται στο κάθε πόδι 8-10 δευτερόλεπτα
  • Αντιγράφει τετράγωνο και στα 5 ½ χρόνια τρίγωνο.
  • Χρωματίζει εικόνες, ονομάζει 4 χρώματα
  • Του αρέσουν οι ιστορίες και τις "παίζει" σαν ηθοποιός μετά μόνος ή με άλλους

Τέλος, αν υπάρχουν καθημερινές δραστηριότητες που δυσκολεύουν το παιδί (πχ δέσιμο κορδονιών, δίπλωμα χαρτιού ή χρήση ψαλιδιού ή αν είναι άτσαλο, πέφτει όταν τρέχει ή δεν μπορεί να περπατήσει αργά μετά την ηλικία των 6) ενώ είναι κατά τα άλλα πολύ καλός στους περισσότερους άλλους τομείς που αναφέρθηκαν, τότε καλό θα είναι να ζητηθεί γνώμη ειδικού.

Σε μεγαλύτερες ηλικίες, εάν το παιδί έχει ακολουθήσει τα παραπάνω στάδια ανάπτυξης, συνήθως δεν παρουσιάζει δυσκολίες παρά μόνο αν αυτές προκληθούν από συγκεκριμένο γεγονός (πχ ατύχημα, τραυματική εμπειρία, γέννηση άλλου παιδιού) οπότε αν η συμπεριφορά επιμείνει, πρέπει να αξιολογηθεί από ειδικό.




Νέα Μάκρη: Αγ. Κων/νου 6, 19005
ΤΗΛ: 2294095885
ΚΙΝΗΤΟ: 6937303071
Αθήνα: Λένορμαν 255
ΤΗΛ: 2105155906
ΚΙΝΗΤΟ: 6972023288